Pusat Servis Kehormatan :AngunPedia

Pusat perkhidmatan kehormatan sangat berguna untuk pengguna telefon bimbit. Dengan pergi kepadanya, kerosakan pada telefon boleh dibaiki sehingga ia kembali ke keadaan asalnya. Ini jelas berfaedah memandangkan telefon pintar sendiri sangat terdedah kepada kerosakan. Ini berlaku kerana penggunaannya dijalankan setiap hari.

Honor sendiri adalah salah satu jenama popular di Indonesia. Sebenarnya, kehormatan masih bergabung dengan Huawei. Dengan adanya kehormatan, diharapkan penyebaran telefon bimbitnya akan menjadi lebih baik. Ini adalah strategi pasaran berganda yang telah dicuba oleh beberapa syarikat besar dan berjaya. Terdapat banyak produk yang dikeluarkan oleh penghormatan.

Selain telefon bimbit, syarikat ini juga mengeluarkan komputer riba dan pelbagai aksesori. Sekiranya produk rosak, pastikan anda datang ke pusat servis kehormatan. Jangan datang ke tempat pembaikan biasa. Terdapat beberapa kelebihan yang dimiliki oleh pusat perkhidmatan rasmi dan tidak dimiliki oleh tempat lain.

Kelebihan Semasa Memilih Pusat Perkhidmatan

Kelebihan pertama terletak pada juruteknik yang akan mengendalikan. Apabila ia datang ke tapak pembaikan biasa, juruteknik yang mengendalikannya biasanya membetulkan sesuatu sendiri. Walaupun sering berkelayakan, pembelajaran yang diajar sendiri meningkatkan kemungkinan kesilapan. Ini jelas merugikan anda sebagai pengguna.

Perkara yang berbeza akan dirasai apabila anda datang ke pusat perkhidmatan kehormatan. Semua juruteknik berdaftar mempunyai lesen mereka sendiri. Dengan itu, kualiti mutu kerja tidak dapat dipertikaikan. Piawaian yang dimiliki oleh juruteknik profesional adalah standard kilang. Dengan itu, kualiti produk akan kembali ke cara ia mula-mula dibeli.

Keselamatan telefon juga akan dikekalkan apabila menggunakan perkhidmatan rasmi. Aduan dalam kes ini sering dirasakan oleh pengguna ketika datang ke tempat pembaikan biasa. Ini kerana, sering terdapat kes di mana bahagian telefon bimbit yang diservis bahkan diganti dengan bahagian telefon yang sudah ketinggalan zaman.

Ini menjadikan prestasinya selepas perkhidmatan berkurangan. Perkara yang berbeza akan dirasai apabila anda datang ke pusat perkhidmatan kehormatan. Terdapat prinsip dari juruteknik di mana pengguna perlu mendapatkan perkhidmatan terbaik. Dengan itu, keselamatan telefon akan sentiasa diutamakan supaya ia akan kembali ke cara ia mula-mula datang.

Keselamatan ini juga lebih terjamin dengan kewujudan jaminan. Jaminan itu sendiri sememangnya merupakan ciri rasmi yang diberi penghormatan kepada penggunanya. Dengan jaminan, sebarang kerosakan yang timbul boleh dituntut terus ke pusat servis. Sudah tentu, terdapat had masa untuk jaminan.

Di samping itu, jaminan tidak akan berlaku jika kerosakan berlaku akibat kecuaian peribadi. Jaminan hanya boleh dituntut jika kerosakan timbul disebabkan oleh kesilapan juruteknik dalam membuat pembaikan. Walaupun jarang digunakan, ciri jaminan ini akan memudahkan pengguna mendapatkan perkhidmatan terbaik.

Kelebihannya tidak berhenti di situ

Satu lagi kelebihan pusat Perkhidmatan Kehormatan juga dilihat dalam komponen yang disediakan. Di Indonesia, dua jenis komponen terkenal di pasaran. Jenis pertama ialah komponen ori. Ini adalah komponen rasmi kilang. Penggunaannya menjadikan telefon kembali seperti dahulu.

Honor juga menyediakan komponen jenis ini di pusat khidmatnya. Walau bagaimanapun, terdapat juga jenis komponen kedua yang tempatan. Komponen tempatan adalah sejenis komponen yang dibuat bukan oleh pengilang. Walaupun ia serupa pada pandangan pertama, prestasi tidak akan sama. Contoh yang paling jelas akan dilihat pada ori dan LCD tempatan.

Tidak seperti ori lcd, LCD tempatan akan berasa berbeza apabila dipakai dan dihisap dengan tangan. Perbezaannya juga berlaku untuk komponen lain. Di samping itu, tidak akan ada masalah seperti stok komponen yang tidak tersedia. Di pusat khidmat, ini boleh berlaku.

Tetapi walaupun ia berlaku, pusat perkhidmatan kehormatan satu bandar dengan bandar lain telah bekerjasama antara satu sama lain. Dengan itu, alat ganti akan diimport dari bandar-bandar lain supaya pembaikan dapat dilakukan. Kelebihan lain juga dilihat dari segi tarif. Sesetengah orang sering mengadu tentang kadar yang berbeza antara satu tapak pembaikan dan yang lain.

Ini adalah mungkin memandangkan tiada peraturan untuk tapak pembaikan dalam menentukan harga. Perkara yang berbeza akan dirasakan apabila anda datang ke pusat khidmat rasmi. Harga sentiasa sama supaya pengguna akan mendapat harga yang pasti. Malah, persamaan harga berlaku untuk setiap rantau di Indonesia.

Dengan itu, perkhidmatan ini boleh dilakukan di mana sahaja pada harga yang sama. Tarif juga diberikan dengan penjelasan terperinci. Oleh itu, anda tidak akan berasa curiga dan takut ditipu atau dicederakan oleh outlet.

Peringkat Apabila Ia Datang ke Pusat Perkhidmatan

Jika anda sudah mengetahui kelebihan pusat perkhidmatan kehormatan, pastikan anda datang ke tempat perkhidmatan rasmi jika produk rosak. Apabila mula-mula datang, ambil nombor giliran terlebih dahulu. kedai biasanya akan penuh pada hari cuti. Oleh itu, datang pada hari biasa jika anda ingin menunggu dalam barisan untuk lebih banyak masa.

Tunggu sehingga nombor baris gilir dipanggil. Sekiranya anda telah dipanggil, datang ke CS dan sampaikan aduan yang dialami oleh telefon bimbit. Dari sana, CS akan bertanya kepada anda beberapa soalan yang berkaitan dengan aduan tersebut. Soalan ini bertujuan supaya anggaran harga dapat dilakukan. Ini kerana, CS akan segera memberitahu anggaran harga pembaikan.

Setelah mengetahui harga pembaikan, anda bebas untuk meneruskan pembaikan atau tidak. Sekiranya bukan kerana anda merasa lebih baik membeli telefon baru, anda boleh meninggalkan outlet secara langsung. Tetapi jika pembaikan masih perlu dibuat, CS akan menyediakan borang untuk diisi.

Borang ini mengandungi data peribadi daripada pengguna. Di dalamnya terdapat juga nombor peribadi supaya pusat servis masih boleh menghubungi jika proses pembaikan tidak dapat dilakukan dengan cepat. Selepas itu, CS akan memberitahu anggaran masa untuk menyelesaikan proses pembaikan.

Dari sana, tunggu pembaikan selesai. Pusat perkhidmatan kehormatan akan menghubungi anda jika pembaikan itu benar-benar berjaya. Selepas itu, pelanggan boleh membayar yuran pembaikan dan pulang ke rumah dengan alat yang dibaiki. Sebenarnya, terdapat beberapa keadaan di mana kerosakan lain terdapat di telefon.

Ini biasanya berlaku apabila juruteknik membuat pembaikan. Apabila ini berlaku, anda akan dipanggil semula dan dijelaskan mengenai harga terkini yang perlu dibayar. Keadaan ini sering berlaku kerana kerosakan pada telefon tidak dapat dikesan sepenuhnya kecuali juruteknik telah diperiksa.

Perkhidmatan VIP Juga Tersedia untuk Pengguna

Terdapat beberapa jenis perkhidmatan yang boleh didapati apabila ia datang ke pusat perkhidmatan. Perkhidmatan yang paling istimewa itu sendiri dipanggil perkhidmatan VIP. Perkhidmatan VIP di pusat perkhidmatan kehormatan dibahagikan kepada tiga. Perkhidmatan pertama dipanggil VIP Service Gold. Ini terpakai kepada beberapa telefon seperti Honor 4C dan G8.

Seterusnya, terdapat juga Perkhidmatan VIP Platinum. Kelas telefon bimbit untuk perkhidmatan ini lebih tinggi. Perkhidmatan ini sendiri bertujuan untuk pengguna Huawei P8. Dalam perkhidmatan ini, pembaikan LCD mempunyai jaminan sehingga 3 bulan.

Sebenarnya, jaminan itu berlaku untuk kesilapan peribadi seperti pecah kerana jatuh. Perkhidmatan terakhir dipanggil perkhidmatan VIP Diamond. Ia bertujuan untuk pengguna Mate S. Kelebihan utamanya terletak pada kehadiran jaminan nasional selama 2 tahun. Walaupun ia datang ke kedai, pelanggan perkhidmatan VIP Diamond akan diutamakan.

Pastikan anda sentiasa datang ke outlet rasmi apabila terdapat kerosakan pada alat. Dengan itu, keadaan alat akan kembali ke keadaan asalnya dan perkara yang tidak diingini tidak akan berlaku. Untuk jenama Honor itu sendiri, datang untuk menghormati pusat perkhidmatan yang telah tersebar di seluruh Indonesia.

Selengkapnya